BulgarianEnglishFrenchGermanGreekRussian
Facebook

Поход за рестарт на БДЖ: Владо Панев обикаля България с влак, за да привлече вниманието върху железниците

Владислав Панев, Васил Тодоров, лидер на ДСБ и Пламен Петров, председател на Да, България започват срещите си в Шумен още на гарата

В продължение на 5 дни водачът на шуменската листа на Демократична България Владислав Панев обикаля България с влак, за да привлече вниманието върху проблемите и възможностите на железниците.

Време е за рестарт на БДЖ! – с този призив Панев започна похода си вчера от София. По време на пътуването Панев излъчва на живо във фейсбук интересни разговори с превъзходни събеседници – Магдалена Малеева, Мартин Заимов, Васо Гюров, Стефан Димитров. Да ги слушаш, е истинско удоволствие, а Владо Панев предварително е решил да ограничи до минимум темата за политиката.

За нас развитието на железниците е приоритет и в следващия парламент ще насочим усилията си за стабилизиране на този важен сектор, заяви Панев, който днес, на втория ден от пътуването си, пристигна в Шумен. За два дни смених 5 влака и нито един не закъсня!, отбелязва с усмивка той пред шуменската гара.  

„Според мен жп транспортът е най-екологичният транспорт, и то в пъти над автомобилния. В нормалните държавни това е предпочитаният транспорт, защото освен чист и удобен, той има и други важни предимства – при него и произшествията, и смъртните случаи са по-малко“, обяснява водачът на демократите в Шумен. И допълва, че ако си стегнем железниците, това ще разтовари магистралите, ще намали броя на катастрофите и жертвите по пътищата. А и ще бъде удобство за всички, защото във влака е по-удобно да се пътува – можем да се разхождаш, да четеш,  да си гледаш в интернет, изброява Панев останалите предимства на жп транспорта.

Владо Панев в разговори с шуменци

Състоянието на железниците не е най-доброто, отчита Владо Панев, но веднага посочва, че целта му е тази жп обиколка да бъде повече позитивна. Иначе негативите всички си ги знаем – влаковете ни са бавни, закъсняват, вагоните не са добри, тоалетните са отвратителни, а на места дори са заключени и не могат да се ползват. „Самите гари са огромни, като тази в Шумен и не знам как се поддържат и отопляват, това са огромни разходи. В същото време пътниците намаляват, ето, влакът от Мездра до Плевен беше само 2 вагона“, казва Панев.

Затова той настоява за спешен рестарт на железниците. Жп транспортът е артерия, която носи приходи и съдейства за товароборота в държавата, а в Западна Европа бързите влакове са по-удобни и от самолетите, посочва Панев. И обяснява, че България може да се възползва от Плана за възстановяване и от Зелената сделка, за да модернизира железниците си. Въпросът е колко ефективно се влагат тези пари, подчертава Владислав Панев. И дава пример: според бивши шефове на БДЖ сега ще се вложат един милиард лева в модернизация на някои жп линии, но това ще съкрати времето между София и Пловдив само с 15 минути. „Очевидно не е търсеният мега-ефект“, коментира по този повод Панев.

Той вече е „написал“ задачите си за следващия парламент: първо да се помисли как влаковете да станат по-чисти и удобни, след това да се намери решение за скоростта на движение и за самите гари, които очевидно не се управляват по най-добрия начин. „Затова тази обиколка е полезна, за да видим и предимствата, и недостатъците на железниците. Като не знаем какво е БДЖ от преки впечатления, много трудно можем в парламента да решим кое е правилното като инвестиции“, коментира водачът на листата на Демократична България.

От гара Шумен, както от всяка спирка по пътя си, Владо Панев се включва на живо във фейсбук заедно с местния лидер на ДСБ и кандидат-депутат от Демократична България Васил Тодоров и бившия началник влак Сталин Ованесян.

Владислав Панев, Васил Тодоров и Сталин Ованесян /вляво/ в подготовка за включване на живо във фейсбук

Услугата, която предоставят днес железниците, трябва още много да се подобрява, а условията на труд в БДЖ са под всякаква критика, беше категоричен бившият железничар. И откровено призна: всички колеги си спомнят старите времена, когато железничарите бяха на почит и на пето място по заплащане.  През последните 1-2 години започнаха подобрения в инфраструктурата, но повече се прави в Южна България, където са европейските коридори, а Северна България е изоставена, коментира Ованесян.

Васил Тодоров пък направи кратък анализ на ситуацията в Шумен, обобщавайки, че за съжаление за последните 15 години животът на шуменци става все по-зле. „Качеството на живот става все по-ниско и няма как да задържим младите хора тук, а възрастните едва оцеляват. Основният ни проблем е ниският жизнен стандарт, докато не го решим, не можем да си запазим младите семейства“, подчерта Тодоров.

А Владислав Панев продължава жп обиколката утре – първо към Синдел, след това слиза на юг през Карнобат към Нова Загора. Следват Стара Загора, Асеновград, Пазарджик и обратно в София. „За съжаление, изпускам линията до Видин, която е жизнено важна за Северозападна България, но тази 5-дневна обиколка ми дава възможност да видя какво се случва в железниците и да разговарям с много настоящи и бивши железничари, за да чуя от първа ръка както проблемите, така и решенията“, казва Владислав Панев.

Пресцентър Демократична България – Шумен

Купуването и продаването на гласове е престъпление

Коментари

коментар

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!

Новини по региони

Видин Монтана Враца Плевен Ловеч Габрово Велико Търново Търговище Русе Разград Силистра Добрич Шумен Варна Бургас Сливен Ямбол Стара Загора Хасково Кърджали Пловдив Смолян Пазарджик Благоевград Кюстендил Перник София област София

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!