Петър Витанов: Пакет „Мобилност“ трябва да бъде преразгледан след последния доклад на ЕК

Петър Витанов, снимка пресцентър

Връщането на камионите ще повиши емисиите, ще оскъпи превоза и ще измести източноевропейските фирми в други региони, сочи проучването

„В рамките на целия преговорен процес, като български представители в Европейския парламент, настоявахме да бъде изготвена оценка на въздействието на разпоредбите за задължителното връщане на превозното средство. За съжаление мнозинството в Европейския парламент не допусна този анализ да бъде изготвен преди приемането на Пакет „Мобилност“, тъй като още тогава беше ясно, че подобни правила ще увеличат допълнително въглеродните емисии в транспорта“, убеден е евродепутатът Петър Витанов – ръководител на българските социалисти в ЕП и член на Комисията по транспорт и туризъм (TRAN).

Според проучването на Европейската комисия задължителното връщане на превозното средство на всеки 8 седмици може да доведе до 2,9 милиона тона допълнителни въглеродни емисии през 2023 г., което представлява увеличение от 4,6% на емисиите генерирани от международния товарен транспорт.

„Извън негативния ефект за околната среда, анализът разглежда и влиянието на разпоредбите върху вътрешния пазар – дебата, за който всички български представители настоявахме, и който беше отхвърлен от мнозинството в ЕП. Анализът сочи, че в резултат на мярката се очаква ръст на тарифите за превоз на товари, което неминуемо ще се отрази на цените на стоките и услугите за крайните потребители”, казва още Витанов.

Проучването отчита и въздействието върху заетостта, а именно очакването за преструктуриране на пазара, т.е. преместването на транспортните фирми в различна държава-членка на установяване в резултат на мярката. Според анализа 29% от настоящите шофьори на камиони, установени в страните от Източна Европа, вероятно ще бъдат изместени в други региони на ЕС. „Именно от този анализ прозира и реалната цел на държавите от т.нар. „Пътен алианс“, които осигуриха мнозинството за приемането на Пакет „Мобилност“. Спорните текстове за връщането на камионите и шофьорите са дискриминационни и непропорционални и ще направят източноевропейските държави неконкурентноспособни на единния пазар“, категоричен е евродепутатът.

Според него проучването следва да намери своето отражение в Стратегията за устойчива и интелигентна мобилност. „Европейската комисия трябва да направи ново предложение, с което да отмени спорните разпоредби. В периода на възстановяване на икономиката след пандемията транспортните фирми имат нужда от подобрени възможности за търговия и равен достъп до общия пазар. Същевременно Европа си поставя амбициозната цел за неутрална по отношение на климата икономика към 2050 г. и подобни разпоредби влизат в пълно противоречие с основния приоритет на настоящата европейска комисия – Зелената сделка“, смята Витанов.

Пресцентър Делегация на Българските социалисти в ЕП

За контакт с Групата на Прогресивния алианс на социалистите и демократите в ЕП:https://www.socialistsanddemocrats.eu/

Коментари

коментар

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!

Новини по региони

Видин Монтана Враца Плевен Ловеч Габрово Велико Търново Търговище Русе Разград Силистра Добрич Шумен Варна Бургас Сливен Ямбол Стара Загора Хасково Кърджали Пловдив Смолян Пазарджик Благоевград Кюстендил Перник София област София

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!