Шуменци сигнализират за насилие и тормоз на работното място в мобилното приложение на КНСБ

Три сигнала за насилие и тормоз на работното място са подадени от региона в мобилното приложение на КНСБ VOX, съобщиха от структурата на синдиката в Шумен.

Мобилното приложение за сигнали стартира през месец юни 2019 г. и към настоящия момент има над 100 хиляди сваляния. Област Шумен е сред регионите с най-много подадени сигнали чрез приложението – общо 7. Освен оплаквания за тормоз на работното място, са регистрирани и такива за извънреден труд извън законовите норми, неплатени заплтати и осигуровки и един сигнал в категорията „Заплата в плик”.

По четири от сигналите са констатирани нарушения и са предприети необходимите мерки, а три са в статус на обработка, след препращане към Глвна инспекция по труда. Четири от сигналите са от реалния сектор, а три са от публичния – в сферата на образованието, обясниха от РС на КНСБ.

Има изпратени множество сигнали и в Регионалния съвет на КНСБ Шумен. Постъпилите в синдиката сигнали най-често са за неправилно изчислени или неизплатени обезщетения по Кодекса на труда, за изчерпани по време на извънредната ситуация отпуски, за тормоз на работното място, неосигуряване на храна и топли напитки при полагане на нощен труд и др.

Общо сигналите в приложението са 108 броя, като 102 от тях са негативни, а 6 са подадени като позитивни сигнали. В секторно отношение на национално ниво най-висок брой на негативни сигнали, са в областта на търговията и услугите – 64 сигнала, туризма, хотелиерството и транспорта общо 20 сигнала. По другите отрасли, активността на потребителите по повод подавате на негативни сигнали е по-малка в сферата на образователната система има постъпили 4 сигнала, читалищно и библиотечно дело 2 сигнала, пенсионерските клубове 2 сигнала. Държавната администрация 2 сигнала, Здравната система 4 сигнала. В промишленост има 3 сигнал, в културата сигналът е един. 

В категорията „Позитивните сигнали” има 6 бр. от градовете София, Стара Загора и Плевен и са в областта на търговията, училищната и здравна система.

Към настоящия момент 62 броя от сигналите са препратени към институциите (46 към Главна инспекция по труда, 9 към Национална агенция за приходите и 7 към Комисия за защита на потребителя). Обработени и приключени са 67 сигнала. На 30 сигнала се очаква отговор от институциите. При 5 от подадените сигнали е изискано от сигнализиращите да публикуват допълнителна информация, за да се осъществи проверка.

Един от проблемите, които се наблюдават при подаването на сигнали от страна на потребителите, е че не винаги посочват точния адрес на местонахождението на обекта, срещу когото е сигнала, дори след осъществяване на разговор по телефона потребителите не посочват въпросната конкретика, което затруднява институциите при планиране и осъществяване на проверката, отчетоха от КНСБ. 

Коментари

коментар

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!

Новини по региони

Видин Монтана Враца Плевен Ловеч Габрово Велико Търново Търговище Русе Разград Силистра Добрич Шумен Варна Бургас Сливен Ямбол Стара Загора Хасково Кърджали Пловдив Смолян Пазарджик Благоевград Кюстендил Перник София област София

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!