Шуменци сигнализират за насилие и тормоз на работното място в мобилното приложение на КНСБ

Три сигнала за насилие и тормоз на работното място са подадени от региона в мобилното приложение на КНСБ VOX, съобщиха от структурата на синдиката в Шумен.

Мобилното приложение за сигнали стартира през месец юни 2019 г. и към настоящия момент има над 100 хиляди сваляния. Област Шумен е сред регионите с най-много подадени сигнали чрез приложението – общо 7. Освен оплаквания за тормоз на работното място, са регистрирани и такива за извънреден труд извън законовите норми, неплатени заплтати и осигуровки и един сигнал в категорията „Заплата в плик”.
По четири от сигналите са констатирани нарушения и са предприети необходимите мерки, а три са в статус на обработка, след препращане към Глвна инспекция по труда. Четири от сигналите са от реалния сектор, а три са от публичния – в сферата на образованието, обясниха от РС на КНСБ.
Има изпратени множество сигнали и в Регионалния съвет на КНСБ Шумен. Постъпилите в синдиката сигнали най-често са за неправилно изчислени или неизплатени обезщетения по Кодекса на труда, за изчерпани по време на извънредната ситуация отпуски, за тормоз на работното място, неосигуряване на храна и топли напитки при полагане на нощен труд и др.
Общо сигналите в приложението са 108 броя, като 102 от тях са негативни, а 6 са подадени като позитивни сигнали. В секторно отношение на национално ниво най-висок брой на негативни сигнали, са в областта на търговията и услугите – 64 сигнала, туризма, хотелиерството и транспорта общо 20 сигнала. По другите отрасли, активността на потребителите по повод подавате на негативни сигнали е по-малка в сферата на образователната система има постъпили 4 сигнала, читалищно и библиотечно дело 2 сигнала, пенсионерските клубове 2 сигнала. Държавната администрация 2 сигнала, Здравната система 4 сигнала. В промишленост има 3 сигнал, в културата сигналът е един.
В категорията „Позитивните сигнали” има 6 бр. от градовете София, Стара Загора и Плевен и са в областта на търговията, училищната и здравна система.
Към настоящия момент 62 броя от сигналите са препратени към институциите (46 към Главна инспекция по труда, 9 към Национална агенция за приходите и 7 към Комисия за защита на потребителя). Обработени и приключени са 67 сигнала. На 30 сигнала се очаква отговор от институциите. При 5 от подадените сигнали е изискано от сигнализиращите да публикуват допълнителна информация, за да се осъществи проверка.
Един от проблемите, които се наблюдават при подаването на сигнали от страна на потребителите, е че не винаги посочват точния адрес на местонахождението на обекта, срещу когото е сигнала, дори след осъществяване на разговор по телефона потребителите не посочват въпросната конкретика, което затруднява институциите при планиране и осъществяване на проверката, отчетоха от КНСБ.
Коментари
коментар
Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!