BulgarianEnglishFrenchGermanGreekRussian
Facebook

Не приеха предложенията на полицията за обезопасяване на кръговото до „Практикер“

Общинската комисия по безопасност на движението проведе заседание днес

Общинската комисия по безопасност на движението не прие нито едно от двете предложения на Пътна полиция за обезопасяване на фаталното кръгово кръстовище до Практикер, където на 28 септември беше убита 22-годишната Светомира Станчева

Полицията предложи два варианта за ограничаване на скоростта при влизане в кръстовището – на платното да се направят изкуствени неравности или влизането в кръговото да се стесни и да става само в едната лента.

Диаметърът на това кръгово кръстовище не е достатъчен, за да ограничава скоростта, заявиха от областната дирекция на МВР и посочиха, че само тази година на кръговото са станали 9 пътни инцидента. Анализът на полицията показва, че причината за пътните инциденти на кръстовището е отнемането на предимство. Шофьорите, които се движат по бул. Симеон Велики, карат направо през кръговото и отнемат предимството на излизащите от Практикер, обясниха от Пътна полиция. Затова полицията предлага скоростта на движението по булеварда да се ограничава или с неравности, или със стесняване на входните ленти в кръга.

Още преди инцидента, при който загина 22-годишната Светомира Станчева, от полицията бяха изпратили писмо до общината с препоръка да се изградят изкуствени неравности на входа на кръговото кръстовище с цел намаляване на скоростта. Преди това от ОДМВР информираха, че още през 2018 г. е изпратено сигнално писмо до община Шумен, в което е описано, че радиусът на кръговото кръстовище до Практикер е малък и не принуждава водачите да намалят скоростта си на движение.

Според представителите на община Шумен обаче няма проблеми с „геометрията“ на кръговото. Проектантът на съоръжението, арх. Сурилов, също обяви, че то отговаря на нормите за малки кръгови кръстовища. Затова общинарите изобщо не обсъждаха варианти за промяна на кръговото, явно за да не затруднят достъпа на камионите към търговските обекти. Представителите на общината се противопоставиха и на искането на полицията за изкуствени неравности по булеварда.

„Ние се стараем да асфалтираме улиците , а вие искате да напълним целия град с повдигнати пешеходни пътеки“, оспори предложението зам. кметът по строителство Боян Тодоров. Против това предложение беше и общинският експерт Владимир Събев, според когото изкуствените ограничители не били панацея за намаляване на скоростта. Освен това общинарите изразиха опасения, че повдигнатите пешеходни пътеки и ограничителите ще пречат на снегопочистващите машини през зимата.

Кметът Любомир Христов, който също участва в работата на комисията, повтори предложението си на кръговото да се постави камера, която според него ще дисциплинира водачите. Мнозинството от комисията се обедини около неговото предложение.

В крайна сметка комисията реши в района да се монтира светлинна сигнализация, която да предупреждава водачите да намалят скоростта, а на кръговото кръстовище да бъде поставена стационарна камера.

Нито един от присъстващите не коментира заключенията на Диана Русинова, председател на Европейския център за транспортни политики /ЕЦТП/, която специално дойде в Шумен след трагичния инцидент и заяви, че кръговото кръстовище не отговаря на никакви изисквания и трябва да се премахне, а движението в района да се регулира със светофар /повече четете тук/

Коментари

коментар

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!

Новини по региони

Видин Монтана Враца Плевен Ловеч Габрово Велико Търново Търговище Русе Разград Силистра Добрич Шумен Варна Бургас Сливен Ямбол Стара Загора Хасково Кърджали Пловдив Смолян Пазарджик Благоевград Кюстендил Перник София област София

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!